سند حسابداری و انواع آن در نرم افزار هلو ( یادداشت – موقت – دائم )

سند حسابداری و انواع آن درنرم افزار هلو

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. کار با نرم افزار هلو
  4. chevron_right
  5. سند حسابداری و انواع آن در نرم افزار هلو ( یادداشت – موقت – دائم )

در این پست با شما هستیم با یکی از آموزش ها در زمینه سند حسابداری و انواع آن در نرم افزار هلو
مطابق تعاریف حسابداری ، به ثبت یک رویداد مالی در یک تاریخ مشخص که شامل حداقل یک سطر  بدهکار و یک سطر  بستانکار  سند  حسابداری گفته می شود.
فارغ از تعریف عمومی سند حسابداری و قوانین ثبت آن ، در یک  سیستم  مالی انواع مختلفی از اسناد و به منظور خاص وجود دارد
به صلاحدید حسابداران در زمان های مشخص ثبت می شود .

مقاله پشنهادی
معرفی 70 خاصیت موجود در نرم افزار هلو 

سند حسابداری و انواع آن در نرم افزار هلو
نمونه های سند حسابداری و انواع آن در نرم افزار هلو شامل موارد زیر است :

(افتتاحیه -عادی – سیستمی – سود وزیان – اختتامیه )

۱- سند  افتتاحیه     : در ابتدای دوره به منظور شروع و انتقال مانده از دوره مالی قبل درج می شود.
۲- سند  عادی       : ثبت رویداد های جاری
۳- سند  سیستمی   : از بخش های دیگر برنامه اتوماتیک درج شده باشد مانند سند حسابداری فاکتور فروش.
۴- سند  سود  زیان :به منظور بستن حسابهای موقت به صورت اتوماتیک و یا دستی درج میشود .
۵- سند  اختتامیه   : به منظور بستن حسابهای دائم در پایان دوره درج می شود .

“نکته : این نوع سند حسابداری دقیقا ثبت برعکس سند حسابداری افتتاحیه است.”

 
ضمنا هر کدام از اسناد فوق می توانند یکی از وضعیتهای زیر را نیز داشته باشند

( یادداشت – موقت – دائم )

۱-  یادداشت         : سند ی که تراز نباشد و یا کامل نشده باشد.
۲-  موقت             : سندی که ثبت شده اند ولی امکان تغییر در آن وجود دارد.
۳-  دائم               : سندی که ثبت و تایید شده و اجازه تغییر در آن نیست .
 
سند افتتاحیه معمولا اولین سند حسابداری در هر دوره مالی می باشد که حسابداران اقدام به ثبت آن در سیستم مالی می نمایند.
و از نکاتی که باید به آن توجه داشت نیز می توان به طور خلاصه به عناوین زیر اشاره نمود :
نکته ۱- سند افتتاحیه سندی می باشد که مانده اولیه حسابها در ابتدای دوره مالی در آن ثبت شده و اصطلاحا دوره مالی جدید با این سند افتتاح می گردد.
نکته ۲- سند افتتاحیه معمولا اولین سند حسابداری در هر دوره مالی می باشد.
نکته ۳- در سند افتتاحیه باید معادله اصلی حسابداری (دارایی = بدهی + سرمایه)
با توجه به افتتاح مانده تمامی حسابهای دائمی برقرار باشد .
نکته ۴- می توان سند افتتاحیه را در چند مرحله صادر و تکمیل نمود.
نکته ۵- آرتیکلهای سند افتتاحیه، مانده ریزترین و آخرین سطح حسابهای دائمی را افتتاح می کنند.
بنابراین تعداد آرتیکلهای سند افتتاحیه معمولا زیاد است.
نکته ۶- ثبت مانده حسابها در سند افتتاحیه ، برعکس سند اختتامیه دوره مالی قبل است
(مثلا در اختتامیه مانده بانکها بستانکار و افتتاحیه بدهکار ثبت می شوند)
البته در صورتی که کدینگ حسابها تغییر نکرده باشد.

سند حسابداری و انواع آن در نرم افزار هلو

 
امیدواریم این پست کارساز بوده باشد.
در صورت نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر با واحد پشتیبانی ما تماس بگیرید.
برای کسب اطلاعات و نکات آموزشی به صفحه اینستاگرام  یا تلگرام ما بپیوندید .

guest
5 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
5
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x