یکی از مهمترین بخش های کار حسابداری ذخیره و نگهداری اطلاعات آن می باشد در این پست نحوه تهیه و بازیابی نسخه پشتیبان در نرم افزار هلو را یاد خواهید گرفت .
 

بخش اول تهیه نسخه پشتیبان

۱- از منوی امکانات/اطلاعات پایه گزینه تهیه و بازیابی کپی پشتیان را انتخاب کنید.
نحوه تهیه و بازیابی نسخه پشتیبان در نرم افزار هلو

نحوه تهیه و بازیابی نسخه پشتیبان در نرم افزار هلو

۲-از پنجره باز شده گزینه تهیه نسخه پشتیبان را انتخاب کنید.
نحوه تهیه و بازیابی نسخه پشتیبان در نرم افزار هلو
۳-در این پنجره مسیری که می خواهید فایل پشتیبان در آن ذخیره شود را انتخاب کنید.این مسیر به صورت پیش فرض داخل پوشه Holoo.bak موجود در مسیر نصب نرم افزار هلو خواهد بود که می توانید آن را تغییر دهید.پیشنهاد میکنیم فایل بکاپ را در جایی به غیر از دسکتاپ و یا درایو C ذخیره کنید.
نحوه تهیه و بازیابی نسخه پشتیبان در نرم افزار هلو
۴-در پایان عملیات تیک سبز رنگ را بزنید.
نحوه تهیه و بازیابی نسخه پشتیبان در نرم افزار هلو
۵-اگر تمایل به رایت کردن فایل بر روی سی دی را دارید در این قسمت تیک سبز رنگ را بزنید.در غیر این صورت ضربدر قرمز…
نحوه تهیه و بازیابی نسخه پشتیبان در نرم افزار هلو

بخش دوم بازگردانی نسخه پشتیبان

۱- از منوی امکانات/اطلاعات پایه گزینه تهیه و بازیابی کپی پشتیان را انتخاب کنید.
نحوه تهیه و بازیابی نسخه پشتیبان در نرم افزار هلو
۲-از پنجره باز شده گزینه بازگرداندن نسخه پشتیبان را انتخاب کنید.
نحوه تهیه و بازیابی نسخه پشتیبان در نرم افزار هلو
۳-توجه داشته باشد با بازگرداندن فایل پشتیبان ، اطلاعات داخل آن “جایگزین” اطلاعات قبلی خواهد شد و به آن اضافه نمی گردد.جهت رعایت احتیاط قبل از بازگرداندن فایل پشتیبان از اطلاعات فعلی یک بکاپ تهیه فرمایید.

۴-در انتهای عملیات تیک سبز رنگ را بزنید.
نحوه تهیه و بازیابی نسخه پشتیبان در نرم افزار هلو
۵-نرم افزار به صورت اتوماتیک بسته خواهد شد و پس از اجرای مجدد همراه با اطلاعات موجود در بکاپ بازگردانده شده در دسترس خواهد بود.
 

ذخیره و حفظ اطلاعات نرم افزار هلو در فضای ابری

 
امیدواریم این پست کارساز بوده باشد.در صورت نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر با واحد پشتیبانی ما تماس بگیرید.
برای کسب اطلاعات و نکات آموزشی  به صفحه اینستاگرام  یا تلگرام ما بپیوندید .

21 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • سلام
    وقت بخیر
    من کلا سیستم (کیس)حسابداریم رو عوض کردم و ویندوز 7 نصب کردم و ویندوز سیستم قبلیم XP بود حالا بعد از نصب و باز یابی پشتیبانی نرم افزار را که اجرا میکنم کلیه حسابها درستن ولی زمانی که در قسمت گزارشات نمایش به صورت فاکتور را میزنم و نام یک مشتری را انتخاب میکنم پیغام میده که یافت نشد برای همه مشتری هام این مشکل است اگه راهنماییم کنید ممنون میشم از طریق جیملم ممنون . الان دو تا سیستم رو دارم اگه نیازی است فایلی انتقال بدم بازم ممنونم. Gmail:hornet3824020@gmail.com

    پاسخ
    • سلام وقت شما هم بخیر
      موردی که شما میفرمایید قالبا با بازگردانی بک آپ نباید شما مشکلی داشته باشید و همه اطلاعات شما باید بازگردانی شده باشد اما اینکه میفرمایید که فاکتوهای فروش را نمایش نمدهد دو حالت وجود دارد
      1- از معین حساب اشخاص هم گزارش بگیرید در صورتی که در معیت اشخاص یا اسناد حسابداری هم این مشکل را دارید در واقع اطلاعاتی که بازگردانی شده است دیتای درستی نیست و بک آپ صحیح را بازگردانی نکرده اید .
      2- اگر اطلاعات اسنادی شما صحیح می باشد شما در هنگام گزارش فاکتور شرطی را فعال نموده اید که باتوجه به آن شرط داده ای برای نمایش وجود ندارد مثالا در شروط شما بر اساس منطقه ای خواص یا کالای خواصی گزارش را میگیرید که داده ای برای نمایش وجود ندارد .
      در صورتی که هیچ یک از موارد بالا صادق نیست لازم هست بک آپ خود را برای نمایندگی ارسال نمایید تا همکاران کارشناس آن را برسی نمایند .

      پاسخ
  • سلام من موقع بکاپ گیری پیغام۴۳۲ برام میاد یک بانک اطلاعاتیم میش بکاپ بگیرم یکی دیگش نمیش بکاپ بگیرم راهنمایی کنید ممنون میشم

    پاسخ
  • سلام شماره ای ک دادید اشتباه شماره ای ندارید ایمو داشته باش

    پاسخ
  • سلام پیغام این
    Nnrecoverable I\O error occurred on file D:\TNC Software\Holoo\Holoo\Holoo\Holoo\Datasql\Data1\Holoo_Data.mdf

    پاسخ
    • سلام با توجه به مسیر نصبی نرم افزار
      D:\TNC Software\Holoo\Holoo\Holoo\Holoo\Datasql\Data1\Holoo_Data.mdf
      که در خطا ذکر کردید
      اولین پیشنهاد میشه از طریق سی دی نصب نرم افزار در بخش ابزار های کمکی گزینه تهیه نسخه پشتیبان اقدام کنید و بعد از اون مجدد نرم اقزار رو نصب کنید

      پاسخ
  • محمد اسماعیلی
    اردیبهشت 3, 1397 9:48 ق.ظ

    سلام خسته نباشید من ویندوز کامپیوتر عوض کردم نرم افزارو دوباره نصب کردم بکاپ گروهی گرفتم مراحل بازیابی رو هم انجام دادم فقط یک مشکل دارم اینه که فقط اخرین سال مالی میاد ولی سال های قبل اضافه نشد لطفا بگین من چجوری میتونم سال های قبل هم بازیابی کنم مرسی

    پاسخ
    • سلام وقت بخیر .
      سال مالی گذشته باید در مسیر نصب برنامه ایجاد شود .
      پوشه های زیر را ایجاد کنید .
      OLDyear\data1\96
      و در داخل آن فایل های Holoo_Log.LDF و Holoo_Data.MDF را کپی نمایید .
      پس از اجرای برنامه و ورود به سال مالی گذشته . بک آپ اطلاعات مربوطه را بازگردانی کنید .

      پاسخ
  • سلام سیستم نرم افزار هلو من بهم ریخته وقتی سند میزنم و گزینه تایید رو کلیک میکنم پیغام میده که آیا میخواهید از فرم خارج شوید درصورت خروج سند حذف میشود و الان یکی از سندام حذف شده باید چیکار کنم؟
    به پشتیبانی زنگ زدم خیلی شلوغه خط

    پاسخ
    • سلام وقت بخیر .
      بعضی از این ایراد ها با ارتقا ورژن رفع میشود اگر ورژن شما 8.12 نیست این ورژن را تهیه کنید .
      مطلب دیگه اینکه گاهی ویندوز باعث این گونه خطا ها میشود و سلامت ویندوز خود مطمئن شوید
      در صورتی که سندی حذف شده است با بازگردانی نسخه پشتیبان میتوانید سند را مشاهده و ادامه کار را انجام بدهید . در نظر داشته باشید که بازگردانی نسخه پشتیبان اطلاعات فعلی شما را حذف خواهد کرد .

      پاسخ
  • سلام
    من قبلا نرم افزار هلو رو ویندوز xp داشتم
    الان میخوام سیستمم رو عوض کنم و ویندوز 10 رو نصب کنم
    سوالی که داشتم اینه که الان که من باید بجای MSDE از SQL Server 2012 استفاده کنم، در برگرداندن اطلاعات بک آپ مشکلی پیش نمیاد؟

    پاسخ
    • سلام . وقت بخیر .
      پیشنهاد میکنم از ورژن sql2008 استفاده کن و مشکلی هم نخواهید داشت .البته sql2012 هم خوب هست اما چون دیتای شما بر روی msde 2000 هست در sql 2012 اتچ نخواهد شد و لازمه که یکبار در ورژن 2008 باز شود و بعد در 2012 قابل استفاده خواهد بود

      پاسخ
  • سلام و وقت بخیر,من میخوام اطلاعاتمو بر روی سی دی ذخیره کنم یعنی پشتیبان بگیرم وقتی مسیر فایل میدم میگه فضا کافی نیست.ممنون میشم راهنماییم کنین.با تشکر

    پاسخ
    • سلام .وقت بخیر .
      این خطا ممکن هست بخاطر ازدیاد بک آپ ها یا پر بودن درایو محل ذخیره باشد . در آدرسی دیگر ذخیره بک آپ را انجام بدهید و بعد آن را رایت کنید

      پاسخ
  • سلام من سیستم خودمو عوض کردم و بکاپی که دارم از حسابداریم بکاپه خودکار هستش و وقتی می خوام روی سیستم جدیدم وارد کنم میگه این بگاپ برای شخص دیگری می باشد و نمی تونم بازگردانی کنم ممنون میشم کمکم کنید

    پاسخ
    • سلام .
      این پیغام به دو دلیل به شما داده میشود
      1 – اینکه بک آپ شما خراب است و قابل خواندن نباشد
      2 – به این دلیل که در سیستمی که با آن بک آپ تهیه شده همراه با سریال تهیه شده باشد که طبعا روی همان سریال بازگردانی خواهد شد

      پاسخ
  • سلام وقت بخیر
    من ویندوز عوض کردم و نرم افزار رو نصب کردم
    الان میخوام اطلاعات قبلی رو برگردونم که تو صفحه اصلی هلو هیچ گزینه ای نیست
    صفحه خالیه خالیه
    حتی پنجره هایی که مربوط به اطلاعات اول دوره باشه نیست
    چیکار باید انجام بدم
    ممنون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست