سند حسابداری و انواع آن در نرم افزار هلو ( یادداشت – موقت – دائم )

سند حسابداری و انواع آن درنرم افزار هلو

در این پست با شما هستیم با یکی از آموزش ها در زمینه سند حسابداری و انواع آن در نرم افزار هلو
مطابق تعاریف حسابداری ، به ثبت یک رویداد مالی در یک تاریخ مشخص که شامل حداقل یک سطر  بدهکار و یک سطر  بستانکار  سند  حسابداری گفته می شود.
فارغ از تعریف عمومی سند حسابداری و قوانین ثبت آن ، در یک  سیستم  مالی انواع مختلفی از اسناد و به منظور خاص وجود دارد
به صلاحدید حسابداران در زمان های مشخص ثبت می شود .

مقاله پشنهادی
معرفی 70 خاصیت موجود در نرم افزار هلو 

سند حسابداری و انواع آن در نرم افزار هلو
نمونه های سند حسابداری و انواع آن در نرم افزار هلو شامل موارد زیر است :

(افتتاحیه -عادی – سیستمی – سود وزیان – اختتامیه )

۱- سند  افتتاحیه     : در ابتدای دوره به منظور شروع و انتقال مانده از دوره مالی قبل درج می شود.
۲- سند  عادی       : ثبت رویداد های جاری
۳- سند  سیستمی   : از بخش های دیگر برنامه اتوماتیک درج شده باشد مانند سند حسابداری فاکتور فروش.
۴- سند  سود  زیان :به منظور بستن حسابهای موقت به صورت اتوماتیک و یا دستی درج میشود .
۵- سند  اختتامیه   : به منظور بستن حسابهای دائم در پایان دوره درج می شود .

“نکته : این نوع سند حسابداری دقیقا ثبت برعکس سند حسابداری افتتاحیه است.”

 
ضمنا هر کدام از اسناد فوق می توانند یکی از وضعیتهای زیر را نیز داشته باشند

( یادداشت – موقت – دائم )

۱-  یادداشت         : سند ی که تراز نباشد و یا کامل نشده باشد.
۲-  موقت             : سندی که ثبت شده اند ولی امکان تغییر در آن وجود دارد.
۳-  دائم               : سندی که ثبت و تایید شده و اجازه تغییر در آن نیست .
 
سند افتتاحیه معمولا اولین سند حسابداری در هر دوره مالی می باشد که حسابداران اقدام به ثبت آن در سیستم مالی می نمایند.
و از نکاتی که باید به آن توجه داشت نیز می توان به طور خلاصه به عناوین زیر اشاره نمود :
نکته ۱- سند افتتاحیه سندی می باشد که مانده اولیه حسابها در ابتدای دوره مالی در آن ثبت شده و اصطلاحا دوره مالی جدید با این سند افتتاح می گردد.
نکته ۲- سند افتتاحیه معمولا اولین سند حسابداری در هر دوره مالی می باشد.
نکته ۳- در سند افتتاحیه باید معادله اصلی حسابداری (دارایی = بدهی + سرمایه)
با توجه به افتتاح مانده تمامی حسابهای دائمی برقرار باشد .
نکته ۴- می توان سند افتتاحیه را در چند مرحله صادر و تکمیل نمود.
نکته ۵- آرتیکلهای سند افتتاحیه، مانده ریزترین و آخرین سطح حسابهای دائمی را افتتاح می کنند.
بنابراین تعداد آرتیکلهای سند افتتاحیه معمولا زیاد است.
نکته ۶- ثبت مانده حسابها در سند افتتاحیه ، برعکس سند اختتامیه دوره مالی قبل است
(مثلا در اختتامیه مانده بانکها بستانکار و افتتاحیه بدهکار ثبت می شوند)
البته در صورتی که کدینگ حسابها تغییر نکرده باشد.

سند حسابداری و انواع آن در نرم افزار هلو

 
امیدواریم این پست کارساز بوده باشد.
در صورت نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر با واحد پشتیبانی ما تماس بگیرید.
برای کسب اطلاعات و نکات آموزشی به صفحه اینستاگرام  یا تلگرام ما بپیوندید .

5 پاسخ

  1. با سلام
    برای من بعد از صدور فاکتور و تایید مراحل مالی
    به جز فاکتور نهایی یک عدد سند حسابداری نمایش داده میشود
    که میخوام اونو برای تسریع صدور فاکتور ها حذف کنم و نمایش داده نشود
    ممنون میشم کمک بفرمایید

    1. سلام
      وقتی در پنجره امور مالی تیک ثبت سند را بردارید دیگر سند برای شما چاپ نمی شود. شما برای اینکه بعد از ثبت فاکتور سند چاپ نشود، ابتدا در پنجره امور مالی نرم افزار هلو و بعد در پنجره امور ملی بعد از ثبت فاکتور ظاهر می شود تیک چاپ سند را بردارید، دیگر سند برای شما چاپ نخواهد شد.

  2. سلام
    من یک فاکتور خرید دارم که یک چک و یک فیش واریزی بهش پیوسته.
    چک رو بردم بانک نقد کردم و پولو زدم بحساب فروشنده.حالا میخوام چک و فیش رو ثبت کنم و سند بزنم.
    فاکتور خرید رو در قسمت فاکتور ثبت کردم
    برای ثبت چک و فیش چکار باید بکنم؟
    هر کاری کردم سندشو بزنم نمیشه
    میشه راهنمایی بفرمایید

    1. خب طرف حسابش کن و فاکتور خریدتونو بزن و بستانکارش کن و مبلغ پرداختی چک رو تو قسمت امور مالی اتوماتیک بزن پرداخت ب طرف حساب و چک معرفی کن و زمانش رو دستی بزن ک وصول شد به حساب اون شخص و واریزی تونم از همین امور اتوماتیک قسمت پرداخت از کارت اخرین گزینه رو بزن و مبلغ وایزی رو از کارت بزن و حسابش به این صورت صفر میشه.البته من بودم این روش رو میرفتم

پاسخ دادن به rahmat لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله‌های مرتبط